Proizvođači namještaja iz BiH spremaju se krenuti u intenzivnu promotivnu kampanju u Velikoj Britaniji nakon prošlosedmične posjete (14. – 19. februar) prodajnog agenta Nenada Zarubice, vlasnika britanske kompanije Woodline Marketing Ltd koja će na području Velike Britanije djelovati kao prodajna agencija (PA) za proizvođače namještaja iz naše zemlje.
Cilj ove posjete, koju je organizovao USAID-Sida FIRMA projekt, bio je da se podrobnije upozna ponuda industrije namještaja u BiH, te razmotre mogućnosti što kvalitetnije prezentacije naših proizvođača na tom značajnom tržištu unutar EU.
Posjeta je uslijedila kao rezultat boravka bh. delegacije na nedavno održanom sajmu namještaja u Birminghamu “INTERIORS 2011” (22.-25. januar), koji je takođe podržao USAID-Sida FIRMA projekat u saradnji sa Vanjskotrgovinskom komorom BiH (VTK BiH). U Birminghamu su firme iz BiH uspostavile niz korisnih poslovnih kontakata, dobile uvid u najnovija tržišna kretanja i trendove u dizajnu namještaja u Velikoj Britaniji, te je na osnovu pribavljenih informacija svih šest posjetilačkih firmi odlučilo ubuduće snažnije, planski i zajednički nastupati na ovom tržištu.
Tokom osamdesetih godina prošlog stoljeća, Bosna i Hercegovina izvozila je značajne količine namještaja u Veliku Britaniju. Ovaj kontinuitet je prekinut u u devedesetim godinama, da bi samo Nova Forma iz Šamca imala određen obim izvoza u tu zemlju od 2000. godine do danas. No, neposredno po povratku sa ovog sajma, firme Krivaja 1884 iz Zavidovća i Nova Forma iz Šamca dobile su porudžbe za isporuku 20 tona namještaja u Veliku Britaniju što nagovještava da bi se, uz odgovarajuću podršku, nekadašnji status bh. proizvođača namještaja na ovom tržištu mogao brzo povratiti.
Upravo će pružanje podrške firmama iz BiH, kako bi što uspješnije odgovorile na zahtjeve britanskog tržišta, biti osnovni zadatak Woodline Marketinga i Nenada Zarubice.
„Da bi se prodrlo na strano tržište neophodan je rad na terenu i kontinuirano uspostavljanje korisnih kontakata. Pored toga, izuzetno je bitno predstaviti potencijal BiH. Naime, prošlo je mnogo godina, došle su nove generacije koje je neophodno podsjetiti na nakadašnje uspjehe te uputiti u današnje mogućnosti bh. industrije namještaja“, kaže Nenad Zarubica.
S namjerom pokretanja ove inicijative, Zarubica se u Sarajevu susreo sa predstavnicima FIRMA projekta, VTK BiH, Sarajevske regionalne razvojne agencije – SERDA i proizvođačima namještaja iz cijele BiH. Takođe, održani su sastanci i sa predstavnicima Privredene komore Republike Srpske, Privredne komore USK i Centra za promociju lokalnog razvoja PLOD iz Bihaća.
Na sastancima je zaključeno da je neophodno nastaviti rad na jačanju naše PA u Velikoj Britaniji, čiji je nukleus začet tokom sajma INTERIORS 2011, te u što skorije vrijeme otpočeti intenzivniju promociju bh. industrije namještaja. O ovome Nenad Zarubica kaže:
„Da bismo što bolje predstavili potencijal BiH na tržištu Velike Britanije odlučili smo otpočeti jednu intenzivnu promotivnu kampanju, jer nam je cilj ostvariti duguročnije rezultate. Naime, u vodećim britanskim magazinima koji se bave dizajnom namještaja i inerijerom, Furniture News i Interiors Monthly, napraviće se jedan tematski članak o industriji namještaja u BiH, a potom ćemo otpočeti i sa oglašavanjem i predstavljanjem pojedinačnih proizvođača. “
Nedad Zarubica naglašava da je izuzetno značajno da se bh. firme na narednom sajmu namještaja u Birminghamu nastupe i sa zajedničkim štandom i dodaje: „Bitno je otpočeti sa ovim pripremama već sada pošto nam je cilj da naš izložbeni prostor bude smješten u jednoj od značajnijih i posjećenijih sajamskih hala.“
U protekloj sedmici Nenad Zarubica je posjetio brojne proizvođače namještaja u BiH, i to firme Krivaja 1884 iz Zavidovića, Nova Forma iz Šamca, Artisan iz Tešnja, Standard iz Prnjavora, Scontoprom iz Prijedora, FIS iz Viteza, Dipo iz Podgraca, Smrča iz Bosanske Krupe, te firme Ikanović i Stil iz Cazina, kao i firme Urban i Vrbas iz Banjaluke.
Uspostavljeni su i kontakti sa firmama Zedex iz Zenice i Rukotvorine iz Konjica, čije će se proizvodi, zajedno sa proizvodima firme Artisan d.o.o., nastojati plasirati u ekskluzivne britanske prodavnice i galerije namještaja u kojima se prodaje dizajn visoke klase.
Nakon obilaska firmi u BiH Nenad Zarubica pozitivno je iznaneđen viđenim, i u smislu kvaliteta i u smislu proizvodnih kapaciteta i opremljenosti fabrika. Osim toga, u odnosu na brojne azijske izvoznike namještaja koji uzimaju sve više maha na evropskom tržištu, naša zemlja je gografski mnogo bliža Velikoj Britaniji što u budućnosti može garantovati kontinuirane i brze isporuke namještaja i zamjenskih dijelova.
„Usuđujem se reći da mnoge od kompanija koje sam posjetio imaju potencijal da postanu ozbiljni izvoznici. Tržište Velike Britanije donekle je specifično, ali se i ono sve više globalizuje, tako de ne mislim da će prilagođavanje dizajna i finiša predstavljati neki veći problem. Brojne naše firme već proizvode iz za slavnu švedku IKEA-u, što je odlična referenca u inostranstvu, jer istovremeno podrazumjeva kvalitet i konkurentnost u cijeni“, zaključuje Nenad Zarubica.
O USAID/Sida FIRMA projektu
USAID-Sida FIRMA projekat je petogodišnji projekat koji podržava održiv ekonomski rast, zapošljavanje i povećanje prihoda domaćinstava u Bosni i Hercegovini. . Kako bi osigurala održivost i učinkovitost svojih aktivnosti, FIRMA djeluje putem mreže domaćih partnera – razvojnih agencija, privrednih komora, poslovnih udruženja i pružalaca poslovnih i konsalting usluga, koji zajedno čine FIRMA konzorcij.